Fine WoodWorking, lehti puutyön harrastajille. Helmet lainaa näitä muutamasta kirjastosta. Jossakin näkyy, että varastossa/lainattavissa on 2v lehdet. Mihin…

Kysytty

Fine WoodWorking, lehti puutyön harrastajille. Helmet lainaa näitä muutamasta kirjastosta. Jossakin näkyy, että varastossa/lainattavissa on 2v lehdet. Mihin lehdet tämän jälkeen päätyvät? Jos ne poistetaan, voiko näitä tällöin saada/ostaa? Asun Tuusulassa, käytän lähintä Lumon kirjastoa, joten satunnaiseen poistomyyntiin osallistumiseen ei ole mahdollisuutta.

Lehteä lukiessa käy ilmi, että tilaajille löytyy netin kautta videoita ym materiaalia. Onko kirjastolla näitä "tilaajan tunnuksia" joilla materiaaliin pääsisi käsiksi?

"Vakavammin" puutöitä harrastaville ei ole montaa lehteä tarjolla. Muistaakseni vuodenvaihteessa määrä väheni. Olisiko mahdollista saada esim englantilainen "Woodturning" lehti helmet-kirjastoon? Kuinka monta lainausta/lukijaa kirjasto kaipaa tilauksen ylläpitämiseksi? Kiitos vastauksista!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fine Woodworking lehteä tulee tosiaan vain kolmeen Helmet kirjastoon: Itäkeskukseen, Käpylään ja Selloon.
Huomasin, että uusimman lehden videot näkyvät Helmet sivuilla olevan linkin kautta. Valitettavasti arkistoa ei ole käytössä.
Poistettavat lehdet yleensä myydään. Sinun kannattaa ottaa yhteyttä suoraan noihin kolmeen kirjastoon, jos poistomyyntien seuraaminen ei ole Sinulle mahdollista.

Zinio lehdistä löytyy Woodcraft Magazine. Olisiko se sopiva?

Melinda tietokannan mukaan Woodturning-lehteä olisi saatavilla kaukolainana varastokirjastosta.
Aalto yliopiston kirjastosta taas löytyy Fine Woodworking-lehteä myös pidemmältä ajalta.

Välitän toiveesi Woodturning-lehden tilaamisesta kaupunkien lehtivastaaville. Saattaa kuitenkin olla, että uusi lehti voidaan ottaa valikoimiin vasta ensi vuoden elokuussa, jolloin tehdään vuoden 2018 lehtitilaukset.