Fas-lasten oppimisvaikeuksiin liittyvää tietoa

Kysytty

Fas-lasten oppimisvaikeuksiin liittyvää tietoa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

FAS-lasesta löytyy kirjatietoa pääkaupunkiseudun Plussa-aineistohausta seuraavasti: 1) FAS-lapsi-raskaudenaikaisen alkoholinkäytön riskit, Helsinki 1999; 2) Vauvani parhaaksi - alkoholi on haitaksi, Helsinki 1999; 3) Vainio: Alkoholivaurioinen lapsi perheen jäsenenä, Helsinki 1999. Kaikkien kustantaja on A-klinikkasäätiö.
FAS-lasten oppimisvaikeuksista on kirjoitettu lisäksi seuraavissa lehdissä: Ketju 1999/6; Ketju 1999/6. Muitakin FAS-lapsia koskevia artikkeleita löytyy muun muassa seuraavista lehdistä: Dialogi 1999/7-8; Kaks' plus 2000/1; Terve elämä 1997/6 Duodecim 1997/4; Lapsen maailma 1996/2 ja Lapsen maailma 1989/8.
Englanninkielisiä artikkeleita aiheesta voi hakea Ebsco-lehtitietokannasta, josta saat artikkelit kokonaisuudessaan. Ebscoon pääset kirjaston asiakastyöasemilta. Valitse Helsingin kaupunginkirjaston etusivulta kohta Lehdet, josta pääset Ebscon www-liittymään. Avautuvaan hakuvalikkkoon voit kirjoittaa hakusanan FAS ja valita koko tekstin (Full Text).Näin pääset selaamaan aihettasi koskevia lehtiartikkeleita.