Fantasiakirjasarjassa Lukkikuningattaren Sota on julkaistu suomeksi neljä ensimmäistä osaa. Kaksi uusinta on jäänyt suomentamatta, mutta saako niitä edes…

Kysytty

Fantasiakirjasarjassa Lukkikuningattaren Sota on julkaistu suomeksi neljä ensimmäistä osaa. Kaksi uusinta on jäänyt suomentamatta, mutta saako niitä edes englannin kielisinä kirjastosta? Aika erikoista että sarja olisi jätetty kesken. Näistä kirjoista on kyse:

Annihilation, R. A. Salvatore's War of the Spider Queen #5, Philip Athans (2004)
Resurrection, R. A. Salvatore's War of the Spider Queen #6, Paul S. Kemp (2005)

Vastaus

Vastattu

Ikävä kyllä fantasiakirjasarjojen suomentamisen keskenjääminen ei ole mitään kovin harvinaista. Muita keskenjääneitä sarjoja ovat mm.

  • Orson Scott Card: Alvin (Otava)
  • Bernard Cornwell: Talvikuninkaan jatko-osat (WSOY)
  • David Gemmell: Drenain tarut (Jalava)
  • Brian Jacques: Redwallin taru (Otava)
  • Robert Jordan: Ajan pyörä (Karisto)
  • Katharine Kerr: Deverryn taru (Otava)
  • Scott Lynch: Herrasmiesroistot (WSOY)
  • Anne McCaffrey: Pernin lohikäärmeritarit (Otava)
  • Michael Moorcock: Elric (TK-kustannus)
  • R. A. Salvatore: Demonisodat (Jalava)
  • Roger Zelazny: Amberin kronikat (Vaskikirjat)
  • Naomi Novik: Temeraire (WSOY)

Muistan että nuo jatko-osat olisivat olleet Helmet-kirjastossa aiemmin englanniksi, mutta ovat nyt poistettuja. Hankintatoivekaan ei tässä tapauksessa auta, sillä kirjoja ei ole saatavana. Sen sijaan voit saada ne kaukolainaksi (maksullinen palvelu), sillä niiden pitäisi löytyä Kokkolan kirjastosta.