Etsiskelin "Guantanemera nuotteja ja sanoja yhdessä. Olen hiukka huona etsimään. Soitan rumpuja aikuisten bändikoulussa, olen 67 v. Terkuin Vappu

Kysytty

Etsiskelin "Guantanemera nuotteja ja sanoja yhdessä. Olen hiukka huona etsimään. Soitan rumpuja aikuisten bändikoulussa, olen 67 v. Terkuin Vappu

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämän kuubalaisen laulun kohdalla on niin paljon valinnanvaraa, että kun kysyjä ei ole täsmentänyt esimerkiksi esityskieltä, joudun tarjoamaan aika monia vaihtoehtoja. Ehdotukset ovat kokoelmissa, joita pitäisi olla suhteellisen helppo saada mm. Mikkelin kirjastosta.

Suomenkielisin sanoin pitäisi löytyä nuotit mm, seuraavista kokoelmista (useita muitakin on).

* Suuri komppikirja : laula ja säestä (Fkustannus 2013)  * Suuri toivelaulukirja 5 (F-kustannus, useita painoksia) * Suomalaisten lempilauluja (WSOY 1993) * Keinu kanssani (Fazer 1987) * Kuuban rytmi (Love Kustannus 1978)

Espanjankielisin sanoin laulu löytyy kymmenistä latinalaisen Amerikan musiikkia esittelevistä kokoelmista, melkein on vaikeampaa löytää kokoelmaa, jossa se ei ole mukana.

Jos tämänkin jälkeen tuntuu hankakalta, kannattaa rohkeasti mennä sinne Mikkelin kirjaston musiikkiosastolle. Henkilökunta kaivaa laulun sinulle suurella varmuudella ja saatat päästä valitsemaan mieleisesi version.

Heikki Poroila