Etsiskelen tässä tietokirjaa/elämänkertaa, joka liittyisi jollain lailla Sinuhe egyptiläiseen tai Mika Waltariin. Olen tähän mennessä löytänyt jo Panu Rajalan…

Kysytty

Etsiskelen tässä tietokirjaa/elämänkertaa, joka liittyisi jollain lailla Sinuhe egyptiläiseen tai Mika Waltariin. Olen tähän mennessä löytänyt jo Panu Rajalan Unio Mystikan, mutta olisiko joitain muitakin?

Vastaus

Vastattu

Kolmessa ensimmäisessä teoksessa kerrotaan sekä Mika Waltarista että Sinuhe egyptiläisestä.  Loput ovat Mika Waltarin muistelmia tai  elämäkertoja hänestä. Kaikki ovat saatavissa Kymenlaakson kirjastoista.

Taltuta klassikko! / Maria Laakso ; kuvittanut Johanna Rojola.

Mika Waltari, valloittaja / Haavikko, Ritva.

Kirjailijan ääni / Waltari, Mika.

Kirjailijan muistelmia / Waltari Mika.

Mika Waltari: muukalainen maailmassa / Lindstedt Risto ; Vahtokari Reijo.

Mika Waltari: mielikuvituksen jättiläinen / Haavikki, Ritva.

Unohdettu Waltari / Nummelin, Juri.