Otsikko
Etsiskelen suomenkielistä laulua, joka kertoo melko ronskiinkin tyyliin Virkaneidistä, joka rentoutuu erilaisten harrasteiden parissa. Kenen tekemästä…

Kysytty

Etsiskelen suomenkielistä laulua, joka kertoo melko ronskiinkin tyyliin Virkaneidistä, joka rentoutuu erilaisten harrasteiden parissa. Kenen tekemästä kappaleesta on kysymys, ja voisiko nauhoitteen tai ainakin sanat saada jostakin käsiinsä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla Aulikki Oksasen sanoittama ja Kaj Chydeniuksen säveltämä

Laulu löytyy äänitteenä ainakin seuraavilta CD-levyiltä:

Teos: Aulikki Oksasen lauluja,[S.l.] : Siboney, p1997, LXCD618 Love Records

Tekijä: Chydenius, Kaj (säv.), Teos: Lautanen Guatemalan verta : lauluja näytelmistä "Saaren vangit" ja "Oma" ,[S.l.] : Siboney, p1990, Love Records LRCD8

Laulun sanat löytyvät seuraavista nuottijulkaisuista:

Tekijä: Chydenius, Kaj (säv.), Teos: Kenen joukoissa seisot? : 10 poliittista laulua / Säveltänyt Kaj Chydenius ; Sanat Matti Rossi, Pentti Saaritsa, Aulikki Oksanen ja Lauri Sipari, ISBN 951-757-376-6

Teos: Naislaulukirja / Toimittanut Merja Hurri, Helsinki : Työväenmusiikki-instituutti, c1985, ISBN 951-95603-5-1

5 ääntä

Kommentit

Eiköhän kyselty laulu ole kuitenkin "Virkaneidin onni", jonka huomattavasti tuntemattomammaksi jäänyt Marita Antsola sävelsi ja levytti vuonna 1971. Löytyy tätä nykyä YouTubesta ja muista suoratoistopalveluista.