Etsiskelen asiakkaalle suomenkielistä kirjaa tai kirjoja, joissa olisi suurinpiirtein samat asiat kuin eng.kielisessä kirjassa 'An introduction to computer…

Kysytty

Etsiskelen asiakkaalle suomenkielistä kirjaa tai kirjoja, joissa olisi suurinpiirtein samat asiat kuin eng.kielisessä kirjassa
'An introduction to computer-based library systems' tekijänä Todd, L.A.
Löytyykö teosta / teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsin vastaavansisältöisiä suomenkielisiä kirjoja Linda-tietokannasta eli vertailin ao.teoksen ja hakemieni kirjojen asiasanoja keskenään. Etsin myös netistä tämän kirjan sisällyluettelon. Kovin montaa suomenkielistä ei kylläkään löytynyt, mutta kelpaisiko jokin näistä:

- Vuoria: Tietotekniikka informaatiopalvelualalla - erityiskohteena kirjastojen tietotekniikkasovellukset (Espoo, 1992)
- Tietoa tutkimusverkoista / toim. Juha Hakala (Hki, 1993)
- Tiedonhakijan teho-opas / Risto Heikkinen et al. (Jyväskylä, 1997)

Plussa-tietokannastakin http://www.libplussa.fi löytyi vielä seuraavanlaisia kirjoja hakusanoilla atk, tietotekniikka ja kirjastot(myös em. kirjojen sijaintitiedot voi tarkistaa Plussasta):

- Saarti: Suomalaisten yleisten kirjastojen atk-kirjastojärjestelmät, niiden tietovarantojen verkkokäyttöisyys ja tietotekniset valmiudet (Hki, 2000)
- Kivento: Uudet menetelmät kirjastoissa ja tietopalveluissa (Tampere, 1988)
- Kirjastot tietoyhteiskunnassa / toim. Tuula Haavisto (Hki, 1987)