Etsisin Ylen tekemää lastenohjelmaa, jossa päähenkilönä seikkaili vihreisiin tamineisiin ja hattuun/hiippalakkiin pukeutunut punapartainen mieshahmo, "tonttu…

Kysytty

Etsisin Ylen tekemää lastenohjelmaa, jossa päähenkilönä seikkaili vihreisiin tamineisiin ja hattuun/hiippalakkiin pukeutunut punapartainen mieshahmo, "tonttu/kääpiö/maahinen/peikko" muistaakseeni. Mukana oli myös naishammaskeiju ja ehkä muitakin sivuhahmoja. Ohjelma oli siis suomenkielinen suomalaisine näyttelijöineen, ihan ihmisten näyttelemä, ei-animaatio. Mikähän lastenohjelma voisi ollakaan kyseessä? Esitettiin siis 2000-luvulla, mutten ole varma tehtiinkö jo 90-luvun lopulla.

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä Pikku kakkosen Sauhu-Santtu? Hän asui Kotolaisten omakotitalon puuhellassa. Ohjelmassa mukana oli myös meiju Hammaskeiju.

Radio- ja televisioarkiston tietojen mukaan tätä lasten sarjanäytelmää esitettiin vuosina 1997-2001 ja uudelleen vuonna 2008.

Googlen kuvahaulla "sauhu-santtu" saa myös yhden tuloksen, jossa hahmo esiintyy vihreine hiippalakkeineen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sauhu-Santtu

https://rtva.kavi.fi/program/searchAjax/?search=sauhu-santtu