Etsisin tietoa J.J.Sederholmin panoksesta Ahvenanmaan kysymystä tarkasteltaessa Kansainliitossa. Hänhän oli asiantuntijana ja laati aiheesta muistion. Löytyykö…

Kysytty

Hei! Etsisin tietoa J.J.Sederholmin panoksesta Ahvenanmaan kysymystä tarkasteltaessa Kansainliitossa. Hänhän oli asiantuntijana ja laati aiheesta muistion. Löytyykö tuota muistiota mistään? Eli mitä geologisia ja maantieteellisiä ja Suomen omistusoikeutta tähdentäviä näkökohtia hän esitti valtuuskunnille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen muistio lienee englannin ja ranskan kielellä Valtion painatuskeskuksen toimesta vuonna 1920 ilmestynyt

Aland question : from a Swedish Finlander's point of view

La question d'Aland : considérations par un Finlandais de race suedése

Kumapaakin kirjasta (noin 60 sivua) on saatavana Helsingissä ainakin Eduskunnan kirjastosta, muualle se voidaan kaukolainata esim. Kuopion varastokirjastosta.