Etsisin tarkkaa sijaintia oletetusti Tommy Tabermannin kirjoittamalla runolle. En oikeastaan tiedä onko runo edes hänen kirjoittama, mutta netistä löydettynä…

Kysytty

Hei,
etsisin tarkkaa sijaintia oletetusti Tommy Tabermannin kirjoittamalla runolle. En oikeastaan tiedä onko runo edes hänen kirjoittama, mutta netistä löydettynä runo siteerattiin hänen nimissään. Mietin mistäköhän teoksesta tämän kauniin runon voisi löytää? Lyhyt runo menee seuraavanlaisesti:

Tervetuloa ilo! / Jos oveni on lukossa / tule raamit kaulassa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Tommy Tabermannin runo, joka alkaa juuri noin kuin kirjoitit. Runo jatkuu vielä pitkästi ja siinä toivotellaan tervetulleeksi monia eri asioita tuskasta nautintoihin.

Runo on kokoelmasta Oljenkorsia : värssyjä ettei virta veisi (1993, s. 15 - 17).

https://piki.finna.fi/Record/piki.260508