Etsisin sellaista kirjaa/tarinaa, jossa joku alkaa kloonata Hitlereitä Etelä-Amerikan viidakossa. Enempää en osaa teoksesta valitettavasti sanoa. Löytyisikö…

Kysytty

Etsisin sellaista kirjaa/tarinaa, jossa joku alkaa kloonata Hitlereitä Etelä-Amerikan viidakossa. Enempää en osaa teoksesta valitettavasti sanoa. Löytyisikö kirjoittaja ja teoksen nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla Ira Levinin romaani Mengelen pojat. Kirjan pohjalta on tehty myös elokuva. Elokuva julkaistiin suomessa nimellä Brasilian pojat, ja eräässä sen esittelytekstissä todetaan mm. seuraavaa;
"Nuori amerikkalainen Barry Kohler kertoo kuuluisalle natsien metsästäjälle Ezra Liebermanille epäilevänsä, että Auswitzin keskitysleirin "kuoleman enkeli", tohtori Josef Mengele on elossa ja työskentelee Etelä-Amerikassa. Yhdessä miestensä kanssa hän yrittää kloonata Hitleriä! Kun Kohler saa pitäviä todisteita, Mengelen kätyrit murhaavat hänet. Liebermanin uteliaisuus on kuitenkin herännyt ja kauhukseen hän saa selville, että Mengelen geenimanipulaatio on onnistunut, jossainpäin maailmaan odotaa natsien aikapommi..."