Etsisin pianokappaleita, jotka on soitettu soinnuilla tai joissa erityisesti kuuluvat/korostuvat soinnut. Olisiko antaa pari esimerkkiä? Mielummin…

Kysytty

Hei! Etsisin pianokappaleita, jotka on soitettu soinnuilla tai joissa erityisesti kuuluvat/korostuvat soinnut. Olisiko antaa pari esimerkkiä? Mielummin duurivoittoista kuin kovin kovin surumielistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toki kaikki pianokappaleet ”soitetaan soinnuilla”, mutta erityisesti soinnut korostuvat esim. Chopinin poloneeseissa. Parhaita esimerkkejä ovat Poloneesi op. 40 nro 1 A-duuri ja Poloneesi op. 53 As-duuri.