Etsisin kattavaa tietokirjaa amerikkalaisesta taiteesta ja musiikista. onko minkäänlaista tälläistä paksua kirjaa amerikan kulttuurista?

Kysytty

hei.etsisin kattavaa tietokirjaa amerikkalaisesta taiteesta ja musiikista. onko minkäänlaista tälläistä paksua kirjaa amerikan kulttuurista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoittanet Yhdysvaltojen kulttuuria? Sekä Etelä- että Pohjois-Amerikan kulttuuria kuvaavaa kirjaa ei ainakaan Suomesta tunnu löytyvän.

Kulttuurinaloista ainoastaan musiikkia ja kuvataidetta käsittelevää kirjaa ei myöskään löytynyt. Tässä kuitenkin joitakin joko Yhdysvaltojen kulttuuria yleensä tai maan kuvataidetta käsitteleviä kirjoja:

- Tamminen: Kulttuurisukellus: kohteena Yhdysvallat (2000)
- American culture : an anthology / edited by Anders Breidlid ... [et. al.] (2008)
- The American art book (1999)
- American art and architecture / Michael J. Lewis (2006)
- American art: history and culture / Wayne Craven (1994)