Etsinnässä nuortenkirja: päähenkilö on tyttö, jonka äiti on kuollut. Tytöllä on kaksi siskoa, jotka kiusaavat häntä. Sijoittuu ehkä 1800-luvulle, kirjan kansi…

Kysytty

Etsinnässä nuortenkirja: päähenkilö on tyttö, jonka äiti on kuollut. Tytöllä on kaksi siskoa, jotka kiusaavat häntä. Sijoittuu ehkä 1800-luvulle, kirjan kansi ehkä minunvihreä?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei tunnistanut kirjaa. Etsiskelin myös mm. Kirjasammosta, mutta mikään hakutuloksen kirjoista ei tuntunut sopivan kuvailuusi. Tässä esimerkiksi kansikuvaan kohdistuva haku sanoilla vihreä ja lapsi:
https://www.kirjasampo.fi/fi/coversearch?s=vihre%C3%A4+lapsi&o=title_as

Tunnistaisiko joku kysymyksen lukijoista kyseisen kirjan? Tiedon kirjasta voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

0 ääntä

Kommentit

Alan Bradleyn Piiraan maku makea sopii tuntomerkkeihin vaikka ei olekaan nuortenkirja vaan kevyt aikuiten dekkari, voisiko se olla haettu kirja?

Alan Bradleyn Piiraan maku makea sopii tuntomerkkeihin vaikka ei olekaan nuortenkirja vaan kevyt aikuisten dekkari, voisiko se olla haettu kirja?