Etsin ystävä/ystävyysaiheisia novelleja ryhmässä Novelleja ja neuleita luettavaksi ensi kuussa.

Kysytty

Etsin ystävä/ystävyysaiheisia novelleja ryhmässä Novelleja ja neuleita luettavaksi ensi kuussa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ystävyysaiheisia novelleja on esim. seuraavissa teoksissa, joita löytyy kirjaston aikuistenosaston kokoelmasta:

Carver, Raymond: Mistä puhumme kun puhumme rakkaudesta (Sammakko, 2015)

Munro, Alice: Viha, ystävyys, rakkaus : kertomuksia (Tammi, 2002)

Ystävyys on lahja (Mielenterveyden keskusliitto, 2005)

Steinbeck, John: Helmi ; Taivaan laitumet  ( Suuri suomalainen kirjakerho, 1987)

Mäkijärvi, Leena: Enkeli vierellesi (Queen publishing, 2003)

Seuraavana on Jyväskylän Vaajakosken kirjaston kirjalista oman kirjaston tapahtumaa varten keväällä 2018:

YSTÄVYYSAIHEISIA NOVELLEJA

Canth,  Minna: Ystävykset (Kertomuksia)

Holopainen, Anu: Yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi NYT! (Taskunovellit)

Kallio, Katja: Uusi ystävä, Runollinen ystävä, Lapsuudenystävä (Tyypit)

Lappalainen, Kalevi: Ystävieni malja (Hylkeen päivä)

Maugham, W. Somerset: Ystävä hädässä (Valitut teokset)

Teeriaho, Taina: Ystävyydestä (Etelärinteiden miehet)

Turgenev: Ystävykset (Valitut kertomukset 1)

MUITA

Carver, Raymond: Mistä puhumme, kun puhumme rakkaudesta (kokoelmassa käsitellään myös ystävyyttä)

Härkönen, Anna-Leena: Ihana nähä! (kolumneja)

NOVELLIKOKELMIA, JOISSA KERROTAAN ELÄINYSTÄVISTÄ

Herriot: Karvaturreista parhaat (kertomuskokoelma)

Kokkola, Ritva: Palasia kynnyksellä

Lessing, Doris: Kissoista

Oranen: Kaikki Doriksesta ja muita ällistyttäviä tarinoita, Sulo tuli taloon ja muita käänteentekeviä kertomuksia, Voitto kotiin ja muita diplomaattisia selkkauksia