Otsikko
Etsin yhtä lapsuuteni suosikkikirjaa, joka muistikuvieni mukaan kertoi metsätontuista. Kirjassa päähenkilöt tutustuivat luontoon ja kirja oli kuvitettu…

Kysytty

Etsin yhtä lapsuuteni suosikkikirjaa, joka muistikuvieni mukaan kertoi metsätontuista. Kirjassa päähenkilöt tutustuivat luontoon ja kirja oli kuvitettu värikkäästi. Kuvitus ei muistuttanut esimerkiksi Elsa Beskowin teoksia, vaan se sisälsi paljon pyöreitä, yksinkertaisia muotoja ja kirkkaita värejä. Omistin kirjan 90-luvulla, enkä osaa sanoa olenko saanut sen kirjakerhon kautta vai jostain muualta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tonttuja löytyy Will Huygenin Suuresta tonttukirjasta, mutta tämä voisi olla Tony Wolfin Mettäset-sarja 1990-luvulta. Sarjassa oli tonttuja ja luontoa ja värikkäitä kuvia, kirjoja oli useampia.  Yhden nimi on Mettäset ja tontut, Karisto 1992.