Etsin yhtä koulutehtävääni varten kirjaa, jonka tulisi kertoa yksilöä tai perhettä koskettaneesta kriisistä. Yritin netistä etsiä, mutta en oikein löytänyt…

Kysytty

Hei!

Etsin yhtä koulutehtävääni varten kirjaa, jonka tulisi kertoa yksilöä tai perhettä koskettaneesta kriisistä. Yritin netistä etsiä, mutta en oikein löytänyt mitään. Osaisitteko suositella minulle joitakin vaihtoehtoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

kriisejä käsitteleviä kirjoja on hyvin monentyyppistä. Tarvitsetko enemmän tietokirja- vai romaanityyppistä kirjaa?

Tietokirjaesimerkkejä ovat muun muassa:

- Bendt, Ingela: Kun pieni lapsi kuolee (1999)

- Kiianmaa, Kari: Huomenna on paremmin - selviytymisopas, kun vanhemmat eroavat (2005)

- Räisänen, Aune: Kasvun aika - vammaisen lapsen perheen kriisi (1986)

Romaaniesimerkkejä ovat puolestaan:

- Kingsbury, Karen: Ei pakotietä (2014)

- Marttinen, Annamari: Törmäys (2016)

- Örstavik, Hanne: Kulunut aika (2004)