Pelolla johtaminen ja positiivinen psykologia, ajankohtaista tieteellistä artikkelia tai tutkimusta.

Kysytty

Hei,
Etsin yamk:in harjoitustyöhön, jossa käsitellään pelolla johtamista ja positiivista psykologiaa, ajankohtaista tieteellistä artikkelia tai tutkimusta. Yritin aineistohakuanne, mutta en löytänyt positiivisesta psykologiasta mitään muuta kuin kirjan...
Löytyykö teiltä tieteellisiä artikkeleita ja kuinka voin ne löytää? Mikäli suoralta kädeltä osaatte jotain linkkejä artikkeleihin minulle laittaa, niin olisin enemmän kuin kiitollinen! :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eepos-Finnalla ei voi tehdä hakua suoraan lehtiartikkeleiden sisältöihin. Tieteellisistä artikkeleista koostettuja kirjoja löytyy aineistohaulla, mutta niiden sisältöjäkään ei ole välttämättä luetteloitu ihan artikkeleiden tarkkojen aiheiden tasolle asti.

Artikkeleiden viitetietoja voi hakea Arto-artikkelihaulla https://arto.linneanet.fi/ Meille tulevat ja säilytettävät lehdet voi tarkistaa lehtiluettelosta https://kirjasto.seinajoki.fi/kokoelmat/lehdet/aikakauslehdet-sailytysajat/

Pelolla johtamisesta löytyy esim. (hakusanoilla pelko, johtaminen)
Pesonen, Sinikka: Pelolla johtaminen työyhteisöissä, joka on yksi artikkeli Aikuiskasvatuksen tutkimusseuran vuosikirjaa Valta ja toimijuus aikuiskasvatuksessa https://eepos.finna.fi/Record/eepos.357755

Positiivisesta psykologiasta esim.
Ojanen, Markku: Liikunta ja positiivinen psykologia, julkaisussa Liikunta ja tiede /  Liikuntatieteellinen seura.  (2015) : 4, s. 16-19

Kannattaa käydä tekemässä Artossa hakuja, niin löydät parhaiten omaan tarkoitukseesi sopivia artikkeleita.