Etsin W.J.P.Hidenin Länsi-Uusimaa-lehteen 1950-luvulla kirjoittamia artikkeleita Danbomin suvun vaiheista 1500-luvulta 1800-luvulle.

Kysytty

Etsin W.J.P.Hidenin Länsi-Uusimaa-lehteen 1950-luvulla kirjoittamia artikkeleita Danbomin suvun vaiheista 1500-luvulta 1800-luvulle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Länsi-Uusimaa -lehden vuosikerrat ajalta 1915-1999 ovat käytettävissä mikrofilminä Leppävaaran kirjaston lehtialueella, jonne voi varata ajan numerosta 816 57611.

1 ääntä

Kommentit

Tää on jo aika vanha juttu joka tuli vastaan, mutta mulle tosi ajankohtainen. Löytyykö nämä vielä Leppävaarasta vai Kansallisarkisosta ja onko mitään tietoa minkä vuoden ja minkä kuukauden lehdissä nämä jutut ovat olleet ?

En ole kirjastonhoitaja, mutta käsittääkseni Sellon kirjastossa Leppävaarassa on edelleen käytettävissä samat sanomalehtien mikrofilmit kuin vuonna 2006.

Kansallisarkistossa sen sijaan ei ole sanomalehtiä. Tarkoitus on ollut ehkä viitata Kansalliskirjastoon (joka kyllä sijaitsee parinsadan metrin päässä Kansallisarkistosta). Siellä ovat käytettävissä kaikki suomalaiset sanomalehdet, ja siten myös tämä.

Kiitos virheellisen mielikuvani kumoamisesta!

Vuosi 1952 sisältyy tuohon filmirullaan, jossa on päivämäärät 1951-12-11 - 1953-11-17, eli lehdet joulukuusta 1951 marraskuuhun 1953. Lehti on ollut niin ohut ja/tai harvoin ilmestyvä, että melkein kaksi vuotta on mahtunut samaan.