Etsin verkosta suomen kielellä tietoa Krakovan matkaani varten, mutta en tiedä minkä sivujen tietoihin luottaisin. Mistä verkkosivulta teidän mielestänne…

Kysytty

Etsin verkosta suomen kielellä tietoa Krakovan matkaani varten, mutta en tiedä minkä sivujen tietoihin luottaisin. Mistä verkkosivulta teidän mielestänne löytyy luotettavinta tietoa Krakovasta ja mistä tietää, mihin voi luottaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Makupalat.fi on Suomen yleisten kirjastojen tuottama valikoitujen tiedonlähteiden paketti tiedonhakuun verkosta. Kokoelmaan on kerätty rajattu määrä laadukkaita verkkosivuja luotettavan tiedon etsijöille. Aineistosta on suuri osa kotimaista, muunkielisen aineiston arvioinnissa käyttäjää auttavat suomenkieliset kuvaukset.

https://www.makupalat.fi/fi

Makupaloista ei tällä hetkellä löydy Krakovasta kuin englanniksi, mutta Pieni matkaopas -sarjaa on viety sivustolle joidenkin muiden kaupunkien osalta. Itse olen myös useasti käyttänyt sitä tutustuessani joihinkin Euroopan kaupunkeihin. Ohessa Krakovaa koskeva sivusto

https://www.pienimatkaopas.com/krakova/

Sivun yläpalkista löytyy helposti ja kompaktisti Tekemistä, Nähtävää, Selviytymisopas ja Hotellit ja majoittuminen.