Etsin vanhoja sanomalehtiä, jotka ovat ilmestyneet Hollolassa ja sen ympäristökunnissa itsenäisyyspäivän 6.12.1917 tienoilla. Mistä löydän niitä? Kiitos

Kysytty

Etsin vanhoja sanomalehtiä, jotka ovat ilmestyneet Hollolassa ja sen ympäristökunnissa itsenäisyyspäivän 6.12.1917 tienoilla.
Mistä löydän niitä?
Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etelä-Suomen Sanomien lisäksi Päijät-Hämeen alueella on vuonna 1917 ilmestynyt Lahti-lehti. Melko lähellä ilmestyneitä lehtiä ovat myös Uusi Heinolan sanomat ja Hämeen sanomat. Nämä kaikki lehdet löytyvät Lahden kaupunginkirjasto-maakuntakirjaston pääkirjastosta mikrofilmeinä.

Lista Lahdessa eri aikoina ilmestyneistä sanomalehdistä löytyy myös kotisivuiltamme osoitteesta: http://kaupunginkirjasto.lahti.fi/lahdenlehdet.htm

Tietoa Lahden alueen sanomalehtihistoriasta löytyy Ulla Ekman-Salokankaan artikkelista "Lahti Päijät-Hämeen sanomalehtikeskuksena" teoksessa Lahden historia 2 (Lahden kaupunki 1992).

0 ääntä

Kommentit