Etsin vanhoja musiikinkirjoja, jotka olisi tarkoitettu lastentarha/päiväkoti käyttöön. Mistä sellaisia voisi löytää?

Kysytty

Etsin vanhoja musiikinkirjoja, jotka olisi tarkoitettu lastentarha/päiväkoti käyttöön. Mistä sellaisia voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleisten kirjastojen Frank-monihaulla sekä tieteellisten kirjastojen Linda- ja Fennica-haulla löytyvät ainakin nämä lastentarhoille tarkoitetut musikkikirjat:

Lauluja pienokaisille : kotien ja alkeiskoulujen tarpeeksi, 1921.

Saarelainen, Aino: Laulu ja leikki : laulu- ja liikuntaleikkejä sekä voiimisteluohjelmia pienokaisille, 1932.

Korppi, Kaarina: Laulu- ja laululeikkikirja kouluja ja lastentarhoja varten, 1933.

Porko, Aarne: Lasten oma laulukirja : sata laulua kotien ja lastentarhojen pienokaisille 1 (ilm. 1951), 2 (ilm. 1954)

Kodaly, Zoltan: Musiikki lastentarhassa, 1957.

Kaikki löytyvät yleisistä kirjastoista tai Varastokirjastosta, joten tarvittaessa voitte tilata ne lähikirjastoonne käukolainaksi.

Asiaa kannattaisi ehkä tiedustella myös Helsingin yliopiston käyttäytymistieteellisen tiedekunnan kirjastosta http://www.helsinki.fi/behav/kirjasto/esittely/index.htm .