Etsin vanhaa kevätlaulua, jota on opetettu 1900-luvun alkupuolella kansakoulussa. Tiedossani on vain katkelma "jo soi, jo soi, ja metsä huminoi". Laulun aihe…

Kysytty

Etsin vanhaa kevätlaulua, jota on opetettu 1900-luvun alkupuolella kansakoulussa. Tiedossani on vain katkelma "jo soi, jo soi, ja metsä huminoi". Laulun aihe on ehkä samantapainen kuin "Metsän laulajaisissa", lintujen konserttia kuvaava. Löytyisiköhän lukuisten huminoivien metsien kätköistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahtaisiko kyseessä ole laulu Metsässä, jonka on säveltänyt C.M. v. Weber. Laulu löytyy Rikströmin nuottijulkaisusta Kolmiäänisiä laulua -vihkosta nro 2.