Etsin tiettyä painosta Veikko Huovisen Lampaansyöjät-kirjasta. Siinä on tyylitelty, sinisävyinen kansi, jossa kaksi mieshahmoa kantaa lammasta vartaassa. Kirja…

Kysytty

Etsin tiettyä painosta Veikko Huovisen Lampaansyöjät-kirjasta. Siinä on tyylitelty, sinisävyinen kansi, jossa kaksi mieshahmoa kantaa lammasta vartaassa. Kirja on muistaakseni julkaistu Suuren suomalaisen kirjakerhon julkaisuna 1970-luvulla ja sama kansitaiteilija on mielestäni tehnyt kansia muihinkin SSKK:n kirjoihin. Kansi on mielestäni paljon tyylikkäämpi kuin ronskimman tyylinen saman aikakauden kansi, jossa kaksi miestä istuu autossa edestäpäin kuvattuna.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi Veikko Huovisen Lampaansyöjät on tosiaan Suuren suomalaisen kustantama. Se on Seppo Polameren kuvittama ja ilmestynyt vuonna 1971. (2. lisäp. 1971, 3.p. 1972, 4.p. 1972, 5.p. 1973, 6.p. 1974 ; Fennica)