Etsin tietoja 30.8. -1.9. 1956 vallinneen syysmyrskyn voimasta ja tuhoista Helsingissä ja sen merialueilla.

Kysytty

Etsin tietoja 30.8. -1.9. 1956 vallinneen syysmyrskyn voimasta ja tuhoista Helsingissä ja sen merialueilla.

Vastaus

Vastattu

Helsingin Sanomat uutisoi 1.9.1956 voimakkaasta syysmyrskystä ja sen aiheuttamista tuhoista Helsingissä ja sen ympäristössä. "Metsää kaatui, puhelinyhteyksiä meni poikki ja sähkövirran jakelu katkesi monin paikoin".

Koko uutisen pääsee lukemaan pääkaupunkiseudulla vaikkapa kaupunginkirjastojen koneilla Aikakone-palvelussa osoitteessa www.hs.fi/aikakone. Tarkemmat ohjeet palvelun käyttöön löytyvät Helmet.fi -sivustolta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Lehdet