Etsin tietoa Ylellä näytetystä lastenohjelmasta joskus 2000-luvun alkupuolella, ehkä 2004-2006 välisenä aikana. Muistan ainoastaan sen, että ohjelma alkoi…

Kysytty

Hei! Etsin tietoa Ylellä näytetystä lastenohjelmasta joskus 2000-luvun alkupuolella, ehkä 2004-2006 välisenä aikana. Muistan ainoastaan sen, että ohjelma alkoi sillä, kun näyttö täyttyi saippuakuplista. Ohjelma oli muistaakseni näytelty ja siinä oltiin jossakin kummallisessa maailmassa, jossa oli juurikin näitä saippuakuplia. Ohjelmassa oli kolme päähenkilöä, jotka olivat jonkin sortin eläimiä ja mahdollisesti kaikki eri värisiä. Ohjelma ei luultavasti ollut suomalainen. Minkäänlaista muuta muistikuvaa ohjelmasta minulla ei ole, mutta kovasti haluaisin tietää, että onko tällainen ollut olemassa vai kuvittelenko koko jutun?

Vastaus

Vastattu

Lienee Paavo Pesusieni:

Paavo Pesusieni (SpongeBob SquarePants) on Emmy-ehdokkuuden saanut animaatiosarja, jonka on luonut meribiologi Stephen Hillenburg.[1][2] Sarja kertoo naiivista, optimistisesta Paavo Pesusienestä ja tämän ystävistä, jotka asuvat meren pohjassa Tangalan (Bikini Bottom) kaupungissa.

Sarjaa on esitetty Yhdysvalloissa vuodesta 1999. Ensimmäinen jakso esitettiin 19. heinäkuuta 1999.[3] Suomessa sitä näytettiin Nelosella alkuperäisellä kielellä. Ensimmäinen jakso esitettiin 21. elokuuta 2003.[4]Nickelodeon ja C More Juniori-maksukanavat esittävät sarjaa suomeksi puhuttuna. Paavo Pesusientä esitetään Subilla 1. toukokuuta 2018 alkaen.[5]

Paavo Pesusieni on nimensä mukaisesti pesusieni, joka asuu lemmikkietanansa Karin kanssa ananaksen näköisessä talossa. Paavo Pesusieni on optimistinen ja vilpitön henkilö. Siitä huolimatta hän (ja samalla muutkin hänen ympärillään) joutuu usein vaikeuksiin. Paavo innostuu helposti ja yrittää herkästi liikaa ja kaikki päättyy usein katastrofiin. Tästä huolimatta Paavo säilyttää aina optimistisen elämänasenteensa.

Sarjan muita hahmoja ovat Paavon yksinkertainen meritähtiystävä Patrik Tähtönen (Patrick Star), pessimistinen tursas[8] Jalmari Kalmari (Squidward Tentacles), saita Johtaja Einari Rapu (Mr. Eugene H. Krabs), tämän kilpailija Sulevi Plankton (Sheldon J. Plankton), Paavon herkästi stressaantuva autokoulunopettaja harmaapallokala Rouva Pöhö (Mrs. Puff) sekä hyperaktiivinen orava Santa-Sanna (Sandy Cheeks), joka asuu merenpohjassa ilmakuvun alla ja on Paavon kaveri.

Lähde:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavo_Pesusieni

https://www.cmore.fi/ohjelma/440022001/paavo-pesusieni