Etsin tietoa tervehtimistavoista eri maissa. Esimerkiksi kätelläänkö, nyökätäänkö, kumarretaanko jne. Eräässä ranskalaisessa kirjassa väitetään, että…

Kysytty

Etsin tietoa tervehtimistavoista eri maissa. Esimerkiksi kätelläänkö, nyökätäänkö, kumarretaanko jne. Eräässä ranskalaisessa kirjassa väitetään, että islamilaisissa maissa tervehtiessä nostetaan oikea käsi sydämelle, sen jälkeen otsalle ja sitten pään päälle. Samassa opuksessa väitetään myös, että Tiibetissä näytetään tervehtiessä kieltä! Ihmettelen, onko todella näin. En löytänyt vahvistusta näille tiedoille internetistä. Osaisitteko neuvoa, onko jokin teos, johon tällaista tietoa olisi kerätty?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on muutama kirja, joissa kerrotaan eri maiden käytös- ja tapakulttuurista:

Powell, Michael: "Maan tavoille:matkailijan käytösopas" (Karisto, 2006)

Seuraava kirjasarja eri maanosien maista:

"Kulttuureja ja käyttäytymistä:Aasia"
"Kulttuureja ja käyttäytymistä:Amerikka ja Australia"
"Kulttuureja ja käyttäytymistä:Lähi-Itä ja Afrikka"
"Kulttuureja ja käyttäytymistä:Eurooppa" (Fintra-julkaisuja)

Käri-Zein, Päivi: "Bisneskohteena Arabimaat" (Multikustannus, 2003)