Etsin tietoa Signe Hammarsten-Janssonin piirtämistä postimerkeistä ja kansikuvista eri julkaisuihin. Mitä kirjallisuutta suosittelette?

Kysytty

Etsin tietoa Signe Hammarsten-Janssonin piirtämistä postimerkeistä ja kansikuvista eri julkaisuihin. Mitä kirjallisuutta suosittelette?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Signe Hammarsten-Janssonista on vähänlaisesti kirjallisuutta Vaski-kirjastoissa. Suomeksi Hamista ja Viktor Janssonista on kirjoitettu osiot esimerkiksi Riitta Konttisen teokseen Suomalaisia taiteilijapareja ja Erik Kruskopfin teokseen Kuvataiteilija Tove Jansson. Erik Kruskopfin ruotsinkielinen kirja Boken om Ham : Tecknaren Signe Hammarsten Jansson osoittautuu varmasti hyödylliseksi ja mainittuja suomenkielisiä teoksia kattavammaksi lähteeksi - mukana on myös monipuolisesti kuvia Hammarsten-Janssonin piirtämistä postimerkeistä ja muista kuvituksista.

Vaski-kirjastojen hakutulokset Signe Hammarsten-Janssonista pääset katsomaan tästä linkistä.

Turun yliopiston kirjastosta löytyy Juhani Hyytiäisen ja Maija Elon toimittama teos nimeltä Piirtäjä Signe Hammarsten Jansson 1882-1982.

Mikäli tiedon perässä on valmis matkustamaan kauemmaskin, Helsingin Kaisa-talossa voi tutustua Hammarsten-Janssonin postimerkeistä tehtyyn graduun.