Etsin tietoa seuraavista maalauksista ja taiteilijoistakin. Cupid Victorius (1602) Caravaggio Madonna with child (c.1477) Botticelli Dutch Proverbs (1559)…

Kysytty

Etsin tietoa seuraavista maalauksista ja taiteilijoistakin.
Cupid Victorius (1602) Caravaggio

Madonna with child (c.1477) Botticelli

Dutch Proverbs (1559) Pieter Breugel

Portrait of Hieronymus Holzschuher (1529) Albrecht Durer

Portrait of Hendrickje Stoffels (1656-7)

Sir Joshua Reynolds, Portrait of Lady Sunderlin (1786)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähinnä taiteilijoista löytyy tietoa, ei juurikaan teoksista.

DÜRER, Albrecht: Dürer und seine Zeit. Vollmer, 1970. Teos saksankielinen(Analyysi Dürerin muotokuvamaalauksesta ja kuva maalauksesta "Portrait of Hieronymus Holzschuher)

ROBERTS, Keith: Bruegel. Phaidon, 1982. Teos englanninkielinen (Kuvateos Bruegelista + s. 40-41 kuva maalauksesta "The Netherlandish Proverbs" ja analyysi)

SAARIKIVI, Sakari: Suuret taiteilijat 1. WSOY, 1948. s. 82-98, 125-137, 244-252, 437-447).(Sandro Botticelli, Albrecht Dürer, Pieter Bruegel ja Sir Joshua Reynolds)

TAITEEN maailmanhistoria 1. 1600-luvun maalaustaide 1. Ex Libris, 1973. s. 30-32, 155-156. (tietoa Caravaggiosta)

Portrait of Hendrickje Stoffels on ilmeisesti Rembrantin työ, siitä kuva löytyy Internet-osoitteesta, analyysia teoksesta en onnistunut löytämään: http://www.saskia.com/guery/Works_By_Museum.asp?MuseumID=GBD&ReqPage=32