Etsin tietoa segmentoinnista ja ylipäätään mainoskampanjoiden toteutuksen suunnittelusta. Mistähän ihmeen kirjasta sitä tietoa olisi mahdollista löytää, tuntuu…

Kysytty

Etsin tietoa segmentoinnista ja ylipäätään mainoskampanjoiden toteutuksen suunnittelusta. Mistähän ihmeen kirjasta sitä tietoa olisi mahdollista löytää, tuntuu aivan mahdottomalta tehtävältä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mainonnan ja markkinoinnin segmentoinnista löytyy uutta kirjallisuutta. Esimerkiksi Jukka Ala-Mutkan viime vuonna ilmestyneessä teoksessa Tee asiakassuhteista tuottavia on tietoa markkinoinnin segmentoinnista. Sen toinen nimeke on Asiakaslähtöinen liiketoiminnan ohjaus. Samaa aihetta käsittelee myös Anne Viitasen vuonna 2003 ilmestynyt Visuaalisen markkinoinnin suunnittelu yrityskuvan rakentamisessa. Erittäin korkeatasoinen, runsaasti markkinoinnin segmentointia käsittelevä teos, jota voi suositella, on Timo Ropen vuonna 2003 ilmestynyt kirja Johdon markkinointiratkaisut - Strateginen markkinointi. - Teosten saatavuuden näkee HelMet-aineistohausta http://www.helmet.fi/ .