Etsin tietoa runosta, josta muistan vain eräitä katkelmia. Ne kuuluvat kutakuinkin näin: "Olin valvonut puoleenyöhön ja viimein löytänyt sen mitä etsin…

Kysytty

Hei! Etsin tietoa runosta, josta muistan vain eräitä katkelmia. Ne kuuluvat kutakuinkin näin: "Olin valvonut puoleenyöhön ja viimein löytänyt sen mitä etsin dokumenteistani", "Otavan kyöpelivaunut olivat siirtyneet länteenpäin" sekä "Silloin puistossa oli himmeän hiljaista". Löydänkö viimein tiedon mistä ja kenen runosta on kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi runo on P. Mustapään (Martti Haavio), kokoelmassa Laulu vaakalinnusta (1927). Runon nimi on Mikko Puhtisesta.

Runo löytyy myös kokoelmateoksesta Mustapää P.: Kootut runot, 2004.