Etsin tietoa lastensuojelun laitoshoidossa olleiden lasten ja nuorten itsenäistymisestä ja elämän poluista laitoselämän jälkeen, olisiko vinkkejä?

Kysytty

Etsin tietoa lastensuojelun laitoshoidossa olleiden lasten ja nuorten itsenäistymisestä ja elämän poluista laitoselämän jälkeen, olisiko vinkkejä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia ehdotuksia:

Nuoruus ja koulukoti, 2004. Sisältää luvun koulukodin jälkeen, jossa tutkitaan koulukodissa asuneiden edesottamuksia myöhemmin.

Jälkihuolto-opas, 2004. Lastensuojelun kanssa tekemisissä olleiden nuorten tukeminen täysi-ikäistymisen jälkeen

Makkonen, Kikka: Minusta jää jälki, 2008. Lastenkodissa asuneiden haastatteluja aikuisena.

Viisi vuotta huostaanotosta: Seurantatutkimus huostaanotettujen lasten institutionaalisista poluista, 2013.

Tavataanko toimistolla? - Lastensuojelun jälkihuollon toteutuminen täysi-ikäisten nuorten kohdalla, 2003.
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/12376

Alila, Mira; Kanniainen, Marika; Sistonen, Annemari: "USEIN ON VAIKEAA ELÄMÄÄNSÄ ALOITTAA, NIIN PIENILLÄ SIIVILLÄ LENTÄÄ." : Laitoshoidossa olleen päihde- ja mielenterveysongelmaisen nuoren selviytyminen itsenäiseen elämään, 2009. http://www.theseus.fi/handle/10024/6047