Etsin tietoa kirjailija Juhani Peltosen elämästä ja hänen kirjoistaan.Haluaisin tietää onko olemassa mitään erillistä teosta, jossa esitellään hänet…

Kysytty

Etsin tietoa kirjailija Juhani Peltosen elämästä ja hänen kirjoistaan.Haluaisin tietää onko olemassa mitään erillistä teosta, jossa esitellään hänet kirjailijana ja analysoidaan hänen kirjojaan.Myös mahdolliset nettiosoitteet kiinnostavat, jos löytyy.Hän kirjoitti myös lehtiin, mihin?Kirjojen arvostelut,henkilökuva yms kiinnostavat. kiitollisena avusta....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Juhani Peltonen kertoo itsestään teoksissa Miten kirjani ovat syntyneet 3 ja Kirjoittajan eväät.1976
Tarkka, Pekka: Suomalaisia nykykirjailijoita.1980
Kirjailijakuvia 1 (video)
http://www.loppi.fi/Kirjasto/erikoiskok.htm
Aikakauslehtiartikkeleita voit kysyä kirjastosta mm. Heinimäki, Jaakko: Juhani Peltonen:päähänpistojen mies, kielen kuljettaja, mieskirjailija. Suomi 1989:1.ss. 28-32