Otsikko
Etsin tietoa brändeistä ja niiden johtamisesta. lukisin niitä näin nentin kautta. Lehtien artikkelit vosivat olla hyviä, kirjoja minulla jo on.

Kysytty

Hei, etsin tietoa brändeistä ja niiden johtamisesta. lukisin niitä näin nentin kautta. Lehtien artikkelit vosivat olla hyviä, kirjoja minulla jo on.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Lehtiartikkeleita voi kotoa käsin hakea Artosta (kotimainen artikkeliviitetietokanta). Toinen käytössämme oleva artikkeliviitetietokanta on Aleksi, mutta se ei ole vapaasti internetissä käytössä vaan vaatii jalkautumisen kirjastoon.
Molemmat tietokannat ovat viitetietokantoja ja niissä oleva aineisto on elektronisessa muodossa ainoastaan osin.
Etsittäessä artikkeleita Artosta, asiasanan brändit lisäksi kannattaa käyttää myös sen rinnakkaistermejä: brandit, merkkitavarat, mielikuvat, tavaramerkit.

Arton perushakuun pääsee osoitteesta: https://arto.linneanet.fi/ > haku.
Kun hakusanat laatikkoon kirjoittaa brändit ja painaa hae, saa reilun kokoisen hakutuloksen. Hakua voi ja kannattaa tämän jälkeen tarkentaa sivun oikeasta reunasta (Hakutuloksen rajaus) > vain elektroninen aineisto. Artikkelin saa näkyviin painamalla E-aineisto -linkkiä viitetiedon alimmaisella rivillä.

Jyväskylän yliopiston kirjastolla on käytössä laaja valikoima e-lehtiä (mm. Journal of brand management, The Journal of product & brand management), mutta niiden lukeminen vaatii erilliset tunnukset yliopiston kirjastolta.
Toivottavasti tästä oli apua.