Etsin tieteellisiä tutkimuksia luonnon ja mielenterveyden yhteydestä. Onko olemassa joku tietokanta, josta löytää tieteellisiä tutkimuksia?

Kysytty

Etsin tieteellisiä tutkimuksia luonnon ja mielenterveyden yhteydestä.
Onko olemassa joku tietokanta, josta löytää tieteellisiä tutkimuksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Melinda-tietokannan kautta voit hakea mm. tietoa opinnäytetöistä ja muusta tutkimustiedosta. Melinda on vapaasti käytettävissä, ja se löytyy täältä:

http://melinda.kansalliskirjasto.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_…

Sitä kautta löytyvät tiedot mm. alla mainituista teoksista, joista osa on tietokirjoja ja osa opinnäytetöitä eri oppilaitoksista. Ne löytyivät hakemalla asasanoilla luonto mielentervey? (hakusana mielenterveys katkaistu ja käytetty katkaisumerkkiä ?, jotta löytyvät myös esim. sanan taivutusmuodot). Kahdella hakusanalla haettaessa hakusanojen väliin laitetaan operaattori and.

Kannattaa miettiä myös muiden mahdollisten asiasanojen käyttöä.

- Voimavaroja luonnosta : luonto osana Keltasirkun asukkaiden arkea / Satu Hintikka. Opinnäytetyö
- Mielen luonto : eko- ja ympäristöpsykologian näkökulma / Kirsi Salonen.
- Luonnosta voimaa : syysretki mielenterveyskuntoutujille / Virpi Jääskelä, Sanna Kellola, Briitta Kupsala. Opinnäytetyö
- Nature and the human soul : cultivating wholeness and community in a fragmented world / Bill Plotkin.
- Naturen och hälsan / Royne Andersson, Dan Rydberg.
- Puisto, puutarha ja hyvinvointi / Erja Rappe, Leena Lindén, Taina Koivunen ; [kuvat ja piirrokset: Erja Rappe ... et al.].
- Nature-guided therapy : brief integrative strategies for health and well-being / George W. Burns
- Luontoliikunnan käyttö laitoksessa : kokemuksia psykiatrisen sairaalan luontoliikuntakokeilusta Harjavallan sairaalassa vuosina 1992-1993 / Pekka Teini ; julkaisija: Suomen mielenterveysseura.
- Pathology and identity : the work of Mother Earth in Trinidad / Roland Littlewood.