Etsin teosta, joka on ilmestynyt huhun mukaan syksyllä 2006 - tämä teos käsittelisi etiikkaa ja siinä olisi jossakin kappaleessa käsitelty kirjaamista …

Kysytty

Etsin teosta, joka on ilmestynyt huhun mukaan syksyllä 2006 - tämä teos käsittelisi etiikkaa ja siinä olisi jossakin kappaleessa käsitelty kirjaamista (oletettavasti hoitotyön)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaamisen käsitteen liittäminen uusiin hoitotyön etiikkaa käsitteleviin teoksiin osoittautui ongelmalliseksi, mutta olisiko etsitty teos kuitenkin jokin seuraavista?

1.
Lindqvist, Martti:
Auttajan varjo : pahuuden ja haavoittuvuuden ongelma
ihmistyön etiikassa (ilmestyi syyskuussa 2006)

2.
Haho, Annu:
Hoitamisen olemus : hoitotyön historiasta, teoriasta ja
tulkinnasta hoitamista kuvaviin teoreettisiin
väittämiin
(Acta Universitatis Ouluensis. Series D, Medica, ISSN
0355-3221 ; 898)

3.
Antila, Anja:
Hoitotyön johtamisen eettiset ohjeet ja niiden
toteutuminen johtamistoiminnassa ylihoitajien
näkökulmasta
Opinnäyte : Kuopion yliopisto, Hoitotieteen laitos