Etsin tavallisten suomalaisten ihmisten elämäkertoja, jotka mieluusti olisivat myös selviytymistarinoita oman elämän vaikeuksista (esim. vaikea lapsuus)…

Kysytty

Etsin tavallisten suomalaisten ihmisten elämäkertoja, jotka mieluusti olisivat myös selviytymistarinoita oman elämän vaikeuksista (esim. vaikea lapsuus). Voisitteko suositella joitain? Kiitos. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mm. seuraavat kirjat kertovat tavallisista suomalaisista ihmisistä. Elämäkertakirjallisuutta on kuitenkin monenlaista ja koko ajan julkaistaan lisää.
-Punainen hame ja muita elämänkaaritarinoita Toim. Markku Hattula Julk. Maaseudun sivistysliitto, 2009
-Elämänmuutos : omakohtaisia kertomuksia Toim. Anneli Kajanto Julk. Kansanvalistusseura ja OK-opintokeskus, 2010, Otavan kirjapaino
-Kossila, Aini:: Ahtolanmäeltä Kuohukujalle Julk Aino Kossila, 2010 Vantaa
-Jokela, Marja-Liisa: Hellettä ja kaatosadetta : lähikuvia elämänkaarelta Julk. Kuvitar, Saarijärvi , 2010
-Nikula, Sannaliina: Elämän vimmaa: kertomuksia kipeästä todellisuudesta Julk.WSOY, Hki 2001
-Petäjä-Haikola: Syksyllä muuttui kaikki: kolme naista – kolme sukupolvea Julk. BSV-kirja, Vantaa 2002
-Aikamoisia naisia : helmiksi hiottuja Julk. Kirjapaja, Hki 2006
-Wolff –Brandt, Carina: Juuret rantakalliossa: naiskohtaloita Suomenlahdelta jäämerelle
suom. Marja Kyrö Julk. Vingpennan, 2002 (Jyväskylä: Gummerus)
-Nyt vasta näen Toim. Riitta kylänpää Julk. Otava, 2009
-Kotila, Sinikka: Kettulan kesiä ja muitakin vuodenaikoja, Seinäjoki 2010