Etsin tarinoita ja satuja, joissa käsitellään mediaa. Eli medialukutaitoa ja eri viestinnän ilmiöitä ja viestintävälineitä. Kohderyhmänä eskarit ja…

Kysytty

Hei.

Etsin tarinoita ja satuja, joissa käsitellään mediaa. Eli medialukutaitoa ja eri viestinnän ilmiöitä ja viestintävälineitä. Kohderyhmänä eskarit ja ekaluokkalaiset. Ei niinkään siis tietokirjallisuutta.

Lainaisin teokset Tampereen pääkirjastosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mediamaassa – Tarinoita lapsista ja mediasta
Sisältää seitsemän lyhyttä tarinaa lapsista ja mediasta: internetistä, kotisivuista, sähköposteista, elokuvista, virtuaalilemmikeistä ja peleistä.

Jyrki Kiiskinen: Jänis ja vanki saavat kännykän (Keltanokka-sarja)
Koko metsä pirisee, pörisee ja tuuttaa, kun kännykkäkauppias kiertää myymässä eläimille puhelimia.
Sopii luettavaksi ääneen jatkokertomuksena tai lukemaan oppineille itse luettavaksi.

Jukka Lemmetty: Illi ja langaton puhelin (kuvakirja)
Kaikilla Illin kavereilla on kännykät. Illikin haluaa oman ja saakin. Mitä tapahtuu, kun koira nappaa kännykän suuhunsa Illin nukkuessa?

1 ääntä

Kommentit

Mauri Kunnaksen "Etusivun juttu" kertoo sanomalehdestä ja sen tekemisestä.