Etsin tarinaa, joka meillä luetettiin lukiossa n. vuosien 2000-2003 välillä. Tarina kertoi yksinäisestä, korven keskellä asuvasta naisesta, jonka pihapiirissä…

Kysytty

Etsin tarinaa, joka meillä luetettiin lukiossa n. vuosien 2000-2003 välillä. Tarina kertoi yksinäisestä, korven keskellä asuvasta naisesta, jonka pihapiirissä alkaa vierailla ilves, jota nainen kovasti ihailee. Miespuolinen metsästäjä ilmestyy aikeinaan saalistaa ilves ja tarinan loppu jää hieman avoimeksi. Olen jo pitkään miettinyt mikä tarina mahtoi olla kyseessä.

Vastaus

Vastattu

Etsitty tarina kuulostaa kovasti Päivi Alasalmen novellilta Anna ja ilves, joka sisältyy hänen vuonna 1995 julkaistuun kokoelmaansa Suden hetki.