Etsin suurikokoista kirjaa, jota luin 90-luvulla. Kirjassa tyttö ja poika menevät sukulaisensa (vanha herra, ehkä ukki) luo kartanoon, ja tämä sukulainen on…

Kysytty

Hei, etsin suurikokoista kirjaa, jota luin 90-luvulla. Kirjassa tyttö ja poika menevät sukulaisensa (vanha herra, ehkä ukki) luo kartanoon, ja tämä sukulainen on piilottanut kartanoon lahjapaketit. Kirja on puzzle adventure book -tyylinen eli jokaisella sivulla on kuva jostakin kartanon osasta, puutarhasta, kylpylästä jne. ja lukijan täytyy etsiä lahjapaketit, jotka löytyvät viimeiseltä sivulta lankoja seuraamalla. Jokaisella sivulla joku henkilö oli hukannut jotakin, esimerkiksi puutarhasakset. Joku henkilö taas aina näki jotakin, esimerkiksi hevosen ja kysyi, näetkö sinä? Muistelemme, että joillakin hahmoilla oli kiltti päällä, eli kirja viittaisi Skotlantiin. Tämä oli ihan lempikirja!

Vastaus

Vastattu

Kirja on todennäköisesti Scoular Andersonin Pulmallinen päivä (1994).

Finna.fi: Anderson, Scoular: Pulmallinen päivä https://finna.fi/Record/vaari.695280