Etsin suru ilmoitukseen teksiä. Sen on kirjoittanut muistaakseni Martti Lindqvist ja värssyssä viitataan laivaan ja sataamaan, jotain tähän tapaan, kun laiva…

Kysytty

Etsin suru ilmoitukseen teksiä. Sen on kirjoittanut muistaakseni Martti Lindqvist ja värssyssä viitataan laivaan ja sataamaan, jotain tähän tapaan, kun laiva irtoaa satamasta ihmiset jäävät hyvästelemään laivan kadotessa näkyvistä vastarannalla näkyy masto ja he sanovat toisilleen tuolta on tulossa laiva. Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Ihmisen lähtö on kuin laiva, jolle satamassa vilkutetaan kyynelsilmin: tuolla se menee. Vastarannalla odottaja ilahtuu ja vilkuttaa: tuoltahan se jo tulee."
Sitaatti on mainittu Heikki Tervosen kirjassa Martti Lindqvist - Matkalaukkueetikko. Kirjapaja 2005.