Etsin suomennosta Dalai-laman lauseelle: "If scientific analysis were conclusively to demonstrate certain claims in Buddhism to be false, then we must accept…

Kysytty

Etsin suomennosta Dalai-laman lauseelle: "If scientific analysis were conclusively to demonstrate certain claims in Buddhism to be false, then we must accept the findings of science and abandon those claims."

Onko teidän mahdollista löytää tämän lauseen suomennos minulle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lause löytyy Dalai-laman kirjasta Maailmankaikkeus atomissa: tieteen ja hengen läheneminen (Tammi, 2006) ja kuuluu näin:

"Mikäli tieteellinen erittely johtopäätöksenään osoittaisi tietyt buddhalaiset väitteet vääriksi, silloin meidän tulisi hyväksyä tieteen tulokset ja hylätä nämä väitteet."

Kirjan on suomentanut Matti Ojanperä.