Etsin suomenkielistä kirjallisuutta sydänkirurgi Christiaan Barnardista mutta en löydä sellaisia ainakaan kyseisen kirurgin nimellä. Onko hänestä kirjoitettu…

Kysytty

Etsin suomenkielistä kirjallisuutta sydänkirurgi Christiaan Barnardista mutta en löydä sellaisia ainakaan kyseisen kirurgin nimellä. Onko hänestä kirjoitettu mitään suomeksi?
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirurgi Christiaan Barnardista ja maailman ensimmäisestä sydämensiirrosta on kirjoitettu artikkeli Tieteen kuvalehteen: Svennum, Jesper: Särkyneiden sydänten vaihtaja (Tieteen historian suuria hetkiä) Tieteen kuvalehti 2001 ; 5 ; 67-70

Hän itse on kirjoittanut romaanit Yksityispotilas (1977) ja Sydänkirurgi (1975). Elämäkertaa One life / by Christian Barnaard and Curtis Bill Pepper (1970) ei ole suomennettu.