Etsin suomalaista nuorten kirjasarjaa, joka sijoittuu ehkä 1600-luvun länsirannikolle (muistaakseni Kaarlepyyhyn tai Uusi-Kaarlepyyhyn, tämmöinen mielikuva…

Kysytty

Etsin suomalaista nuorten kirjasarjaa, joka sijoittuu ehkä 1600-luvun länsirannikolle (muistaakseni Kaarlepyyhyn tai Uusi-Kaarlepyyhyn, tämmöinen mielikuva minulla on paikasta). Sarjan ensimmäisessä osassa on kaksi sisarusta, joiden äitiä syytetään noidaksi. Hän joutuu oikeuteen, mutta syytteet voidaan kumota tietyllä määrällä todistajia tai valoja. Nimi liittyi ehkä näihin ja mielessäni pyörii vain 12 todistajaa tai Kahdentoista vala. Sarja taisi olla kolmiosainen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsityn kirjasarjan on kirjoittanut Raili Mikkanen ja se koostuu teoksista Kahdentoista vala, Myrkkypuun marjat, Pähkinäpuinen lipas ja Hopearenkaan taika.

2 ääntä

Kommentit

Tähän Mikontyttäristä kertovaan sarjaa kuuluu myös neljäs teos Hopearenkaan taika.