Etsin sukupuolten tasa-arvoon liittyviä sanastoja, joista termit löytyisivät suomeksi ja englanniksi. Löytyykö niitä kirjaston valikoimista, ja miten saisin…

Kysytty

Etsin sukupuolten tasa-arvoon liittyviä sanastoja, joista termit löytyisivät suomeksi ja englanniksi. Löytyykö niitä kirjaston valikoimista, ja miten saisin käsiini sanaston nimeltä "100 termiä tasa-arvosta. Sanasto naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä löytämäsi kirja näyttäisi olevan ainoa. Tämäkin kirja on ainoastaan suomeksi, mutta kirja on julkaistu myös englanniksi:
One hundred words for equality: a glossary of terms on equality between women and men (1998).

Helsingin seudulla kirjoja on vain Eduskunnan kirjastossa, valitettavasti vain kirjastossa luettavina käsikirjoina. Eduskunnan kirjaston on kaikille avoin, julkinen kirjasto. Kirjaston Internet-sivut löytyvät täältä:

http://lib.eduskunta.fi/Resource.phx/kirjasto/index.htx

Koska kirjoja ei Helsingin seudun kirjastoista saa kotilainaksi, voit halutessasi pyytää sen kaukolainaksi. Kirjoja on monissa yliopiston kirjastoissa. Tietoa Helsingin kaupunginkirjaston kaukopalvelusta löytyy täältä:

http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kaukopalvelu/