Etsin seuraavia musiikkinuotteja: Esittäjänä Anki (1965) Vanhan korpin varjo (Trad. sov. J.Petersen, san Ulf-Erik) Pieni lintu (This Little Bird) (Säv. John D…

Kysytty

Etsin seuraavia musiikkinuotteja:

Esittäjänä Anki (1965)
Vanhan korpin varjo (Trad. sov. J.Petersen, san Ulf-Erik)
Pieni lintu (This Little Bird) (Säv. John D. Loudermilk, suom.san. Saukki, sov. J.Petersen)
Ne kesäyöt (Summer Nights) (säv. B.Henderson, suom. san. Ulf-Erik, sov. J.Petersen)

Esittäjänä Laila Kinnunen
Tiet (Venäläinen kansanlaulu) (Trad. sov. Erkki Melakoski, san. Saukki)

Vastaus

Vastattu

Tiettyjä sovituksia nuotteina näistä kappaleista ei pysty luotettavasti hakemaan eikä niitä ole ehkä julkaistukaan, mutta jonkinlainen nuotinnos kaikista näistä lauluista löytyy. Yleensä nuotit ovat joko yksinkertaisia melodianuotinnoksia, joissa on sointumerkit ja sanat, tai kosketinsoitinsovituksia, joissa on myös sointumerkit ja sanat ja mahdollisesti vielä laulumelodia erikseen omalla viivastollaan.

"Vanhan korpin varjo" sisältyy nuottiin "Levysäveliä. 1, Anki, Bosse ja Robert" (Levysävel, [1966]). Nuotissa on laulun sanat, melodia ja sointumerkit. Laulu alkaa: "Maantiet vievät yli vuorten". Laulun alkuperäinen nimi on "Cotton fields" ja sen tunnetumpi suomenkielinen nimi on "Puuvillapellot", ja tällä nimellä nuotteja löytyy runsaasti, esimerkiksi "Suuren toivelaulukirjan" osasta 16. Niissä on siis Hectorin sanoitus, joka alkaa: "Enhän ollut vielä kovin vanha".

"Pieni lintu" -kappaleeseen en löytänyt suomenkielistä nuottia, mutta suomenkieliset sanat ovat vihkosessa "Toivelauluja : iskelmien aarreaitta", osassa 65 (Musiikki Fazer, 1965). Laulu alkaa: "Mistä saapuikaan taas lintunen tuo". Englanninkielisellä nimellä "This little bird" tämä John D. Loudermilkin säveltämä kappale löytyy nuotista Jewel: "Spirit" (Warner Bros, 1998, nuotinnos: laulumelodia, sanat, piano, sointumerkit). Laulusta käytetään myös nimeä "Little bird" ja se on levytetty monella eri kielellä, mutta en löytänyt siitä muita nuotinnoksia Suomen kirjastoista.

"Ne kesäyöt" -kappaleen nuotti sisältyy esimerkiksi "Suuren toivelaulukirjan" osaan 19 (kosketinsoitinsovitus, sointumerkit, sanat suomeksi ja englanniksi). Laulu alkaa: "Hongat nummella soi". Toisella suomenkielisellä nimellä ja sanoituksella "On kesäyö" löytyy muita nuotteja, mutta niissä on siis Jukka Itkosen sanoitus, joka alkaa: "Olen matkalla taas".

"Tiet"-laulun nuotti sisältyy esimerkiksi "Suuren toivelaulukirjan" osaan 15. Laulu alkaa: "Tietä kaitaa toiset käydä saa".