Otsikko
Etsin seuraavaa romaania: - romaani oli dialogipainoitteinen - mahdollisesti Marguerite Durasin tuotannosta? - dialogi käytiin miehen ja naisen välillä…

Kysytty

Hei.

etsin seuraavaa romaania:

- romaani oli dialogipainoitteinen
- mahdollisesti Marguerite Durasin tuotannosta?
- dialogi käytiin miehen ja naisen välillä puhelimessa

Osaisitteko auttaa löytämään tämän teoksen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvaukseen sopisi Marguerite Durasin teos LaivaNuit (Le navire Night 1979, suom. 1994). Duras kirjoitti sen alun perin elokuvakäsikirjoitukseksi. Sitä on luonnehdittu kertomukseksi intohimosta puhelimen välityksellä.

Teosesittely Kirjasammossa

Saatavuus Outi-kirjastoista

Navire Night -elokuvan esittely

Samankaltainen asetelma on myös Françoise Simpèren teoksessa Le Jeune Homme au téléphone. Tätä teosta ei ole suomennettu.