Etsin seminaarityötäni varten yksittäisten suomalaisten luterilaisten seurakuntien julkaisemaa päiväkerhon historiaa. Käytössäni on teos Tampereen…

Kysytty

Etsin seminaarityötäni varten yksittäisten suomalaisten luterilaisten seurakuntien julkaisemaa päiväkerhon historiaa. Käytössäni on teos Tampereen seurakunnasta, mutta tarvitsisin vertailukohdaksi ainakin yhden toisen srk:n teoksen. Mielellään hyvin erityyppisen, joko pienemmän tai aivan eri puolelta Suomea. Onkohan sellaista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavanlaisia teoksia löytyi LINDAsta eli yliopistokirjastojen kokoelmatietokannasta. Voit tarkistaa teosten saatavuuden lähikirjastostasi. Tarvittaessa voit myös tilata ne kaukolainaksi:

Päiväkerhotyö 25 vuotta. [Keuruu] : Keuruun seurakunta, [1991]

Uotinen, Anneli.
Päiväkerho 20 v. / [julk.] Vantaan seurakunnat ; [haastattelut: Anneli Uotinen] ; [kuvat: Pekka Nieminen, entisten ja nykyisten työntekijöiden albumit] ; [toteutus: Vantaan seurakuntien tiedotustoimisto] ; [piirrokset: Maria Sohkanen...et al.]. [Vantaa] : Vantaan seurakunnat, 1988
ISBN (nid.).

Malkavaara, Erkki.
Täti, piirrä Jumala! : puoli vuosisataa seurakuntien päiväkerhotyötä Tampereella / Erkki Malkavaara. [Tampere] : [Tampereen evankelis-luterilaiset seurakunnat], 2000.
ISBN 952-91-2547-X (nid.).

(Tässä on muutakin kuin päiväkerhon historiaa:)
Ala-Prinkkilä, Jouko. ; Kleemola, Jussi. ; Taimi, Heikki.
Avara armo : Kauhajoen seurakunnan juhlakirja / [kirjatyöryhmä: Jouko Ala-Prinkkilä ... et al. ; toimittajat: Jussi Kleemola, Heikki Taimi]. [Kauhajoki] : Kauhajoen seurakunta, 2008
ISBN 978-952-92-4559-8 (sid.).

Kivilaakso, Sirpa,
Enkelin siivellä : kristillisen päiväkoti Tuikun neljä vuosikymmentä / Sirpa Kivilaakso. [Helsinki] : [Kristillinen päiväkoti Tuikku], 1998
ISBN (nid.).

(tämä ei ole varsinaisesti yksittäisen päiväkerhon historiikki:)
Kansanaho, Erkki.
Kirkko ja lapset : Suomen evankelis-luterilainen pyhäkouluyhdistys 1888-1988 / Erkki Kansanaho. Hki : Lasten keskus, 1988.
ISBN 951-626-727-0 (sid.) :.

Cederström, Tiina.
Pedersöre församlings dagklubb 1973-2006 / Tiina Cederström. Åbo : Åbo Akademi, 2006.
- Pro gradu : Åbo Akademi, TF Kyrkohist. o. Prakt.teol.