Etsin sellaista nuorten kirjaa jossa on kolme nuorta naista, ja jokaisen nimi vittaa johonkin jalokiveen ja jossain vaiheessa he saavat kyseiset jalokivet…

Kysytty

Etsin sellaista nuorten kirjaa jossa on kolme nuorta naista, ja jokaisen nimi vittaa johonkin jalokiveen ja jossain vaiheessa he saavat kyseiset jalokivet. Ehkä. Ja näillä tytöillä on jokinlainen kohtalo tehdä jotain.
Muistaakseni kirjan on kirjoittanut joku nuori ranskalainen naiskirjailija.
Kirja ei ole kovin vanha, ehkä noin 5 vuotta sitten kirjoitettu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Flavia Bujorin vuonna 2004 suomennetussa fantasiakirjassa Ennuskivien mahti (La prophétie des pierres, 2002) kerrotaan kolmesta tytöstä, Jadesta, Opalesta ja Ambresta, joilla on jo muinaisissa kirjoituksissa osoitettu suuri tehtävä. Jokaisella tytöllä on myös nimensä mukainen jalokivi.

Kirjaa on Lohjan kaupunginkirjaston jokaisessa kirjastossa lasten ja nuorten osaston fantasiahyllyssä. Pääkirjaston nide on tällä hetkellä lainassa, mutta voimme tilata sen sinulle lähikirjastosta. Käyhän kirjastossa!