Etsin sellaista kirjaa mitä olen itse lukenut lapsena, joskus 1987 vuoden paikkeilla. Kirjassa taisi olla tumma kansi, ehkä linnan kuva ja muuri. Kirjassa oli…

Kysytty

Etsin sellaista kirjaa mitä olen itse lukenut lapsena, joskus 1987 vuoden paikkeilla. Kirjassa taisi olla tumma kansi, ehkä linnan kuva ja muuri. Kirjassa oli joku poika (?) joka lähti kotonaan nummille tai jonnekin kauemmas ja löysi linnan jossa oli kummitus tai vampyyri. Kirja ei ole Pikku Vampyyri sarjaa.

Vastaus

Vastattu

Hubert Monteilhetin kirjassa Ammattina kummitus (1984) kannessa on linna muureineen täyden kuun aikaan. Kirjassa orpopoika John joutuu karkumatkallaan linnaan, jossa kerrotaan Arthur-nimisen kummituksen harhailevan öisin.  John piiloutuu yöksi linnan keittiökomeroon ja tutustuu kummituksiin.

Olisiko kyse tästä tarinasta?